Właścicielem serwisu wysylkagolebi.pl jest AMG Gabriela Leniart, NIP 6572850240, zwany dalej operatorem.
Zamówienia na wysyłkę żywych ptaków przyjmowane są poprzez formularz zamówienia znajdujący się na stronie internetowej www.wysylkagolebi.pl. W celu złożenia zamówienia należy wypełnić wszystkie wymagane pola.
Sposób płatności za usługę zależny jest od rodzaju wybranej przesyłki. W przypadku przesyłki na koszt nadawcy opłata dokonywana jest poprzez e-płatność dostępną po złożeniu zamówienia. Przesyłki pobraniowe oraz na koszt odbiorcy opłacane są poprzez kompensatę pobrań.
Po wypełnieniu formularza zamówienia i opłaceniu przesyłki (dotyczy przesyłek na koszt nadawcy) zleceniodawca otrzymuje na podany adres e-mail list przewozowy, który należy wydrukować w dwóch egzemplarzach. Jeden egzemplarz powinien zostać trwale przyklejony do przesyłki, a drugi należy przedłożyć kurierowi do podpisania i zachować jako potwierdzenie nadania.
Przesyłki można nadawać od poniedziałku do czwartku, z wyłączeniem przedednia oraz dnia ustawowo wolnego od pracy. Data przesyłki wybrana w formularzu zamówienia nie jest datą gwarantowaną. Faktyczny odbiór zależy od możliwości logistycznych przewoźnika i może ulec zmianie z powodu wydarzeń losowych. W przypadku braku podjazdu kuriera po przesyłkę do godz. 15:00 we wskazanym dniu należy poinformować o tym wydarzeniu operatora za pomocą wiadomość e-mail (biuro@wysylkagolebi.pl) i wskazać inną preferowaną datę nadania przesyłki. Zamówienie podjazdu kuriera zostanie ponowione.
Nadawca zobowiązany jest do zapewnienia opakowania dostosowanego do przesyłanej zawartości i spełniającego wymogi określone w przepisach o ochronie zwierząt, a także do oznaczenia przesyłki nalepką lub wyraźnym napisem, w kolorze czerwonym, „ŻYWE ZWIERZĘ” i „OSTROŻNIE” oraz napisami wskazującymi górę i dół przesyłki. Upewnij się, że opakowanie jest odpowiednio trwałe i uniemożliwia wysunięcie się zawartości, a także zapewnia właściwe warunki nie tylko na czas transportu do adresata (w jednym kierunku), ale też na czas ewentualnego zwrotu. Należy pamiętać o zapewnieniu pokarmu na czas transportu (np. owoc, warzywo z dużą ilością wody). Używaj wyłącznie opakowań umożliwiających dostęp powietrza i w maksymalnym stopniu ochraniających zawartość przesyłki.
Aktualne wytyczne znajdziesz pod tym linkiem.
Każda przesyłka musi posiadać osobny list przewozowy.
O zaakceptowaniu opakowania i przyjęciu przesyłki do obiegu pocztowego decyduje jednostka Poczty Polskiej realizująca odbiór.
Pobrania zwracane są wyłącznie na polski rachunek bankowy w ciągu 5 dni roboczych licząc od dnia po dniu doręczenia przesyłki.
AMG Gabriela Leniart, jako Operator jest pośrednikiem kurierskim i nie jest odpowiedzialny za jakość świadczonej usługi kurierskiej przez przewoźnika Pocztex. Korzystanie z serwisu wysylkagolebi.pl jest jednoznaczne z akceptacją regulaminów przewoźnika znajdujących się na stronie internetowej https://www.pocztex.pl/do-pobrania/.
Wszystkie nadane przesyłki ubezpieczone są do wysokości kwoty pobrania. W przypadku przesyłek bez pobrania ubezpieczenie wynosi 1000 zł, chyba że zleceniodawca określił to inaczej w formularzu zamówienia. Aktualne Ogólne Warunki Ubezpieczenia znajdują się na stronie internetowej przewoźnika https://www.pocztex.pl/do-pobrania/.
W przypadku zwrotu przesyłki do nadawcy, jest on zobowiązany do pokrycia kosztu transportu w dwie strony. Nadawca zostanie o tym fakcie poinformowany za pośrednictwem wiadomości e-mail.
Waga i wymiary paczki mogą być kontrolowane przez przewoźnika na każdym etapie transportu. W przypadku niezgodności z zadeklarowanymi danymi nadawca zobowiązany jest dokonać dodatkowej opłaty naliczonej przez przewoźnika zgodnie z cennikiem.
Uprawnionym do składania reklamacji jest zamawiający usługę. Reklamacje przyjmowane są drogą mailową na adres biuro@wysylkagolebi.pl. W przypadku uszkodzenia lub ubytku w przesyłce reklamacje należy złożyć w terminie 3 dni od dnia odbioru przesyłki. W przypadku opóźnienia lub utraty przesyłki reklamację należy złożyć w ciągu 3 dni od daty planowanego doręczenia.
W przypadku uszkodzenia lub ubytku w przesyłce należy sporządzić protokół szkody w obecności przewoźnika.
Postępowanie reklamacyjne wszczynane jest po złożeniu reklamacji, w której należy opisać powód reklamacji wraz z krótkim uzasadnieniem oraz dołączyć następujące dokumenty:
– potwierdzenie nadania przesyłki (kopia listu przewozowego z podpisem kuriera)
– dokumenty potwierdzające wysokość roszczenia (np. faktura, umowa kupna-sprzedaży, wydruk z aukcji, potwierdzenie przelewu bankowego, oświadczenie o wartości przesyłki),
– protokół szkody
– zdjęcia potwierdzające zaistniałą szkodę.
Ponadto operator zastrzega sobie prawo żądania dodatkowych dokumentów niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji.
Reklamacje rozpatrywane są w ciągu 30 dni od złożenia kompletnej reklamacji lub uzupełnienia niezbędnych informacji wskazanych przez operatora.
Operator zastrzega sobie możliwość zawieszenia działania usługi bez konieczności informowania o tej sytuacji z wyprzedzeniem z powodu czynników niezależnych od operatora, tj. w szczególności wstrzymania wysyłki żywych ptaków przez przewoźnika (np. z powodu wysokich temperatur powietrza, ograniczeń związanych ptasią grypą, itp.).